niedziela, 15 listopada 2009

piwne rogaliki

Dziś rano, przy niedzieli poszłam do pobliskiego sklepiku po piwo i snickersa.
Pani ekspedientka spojrzała na mnie z lekko ironicznym uśmieszkiem. Pewnie myślała, że to taki mój zestaw na kaca:)
A tak naprawdę to bardzo znacząca część składników na pyszne piwne rogaliki, które poleciła mi B.
Mąka, cukier i margaryna były już w domu.
Więcej składników nie potrzeba.
Bo istota tych rogalików to łatwość wykonania.
A potem następuje "niemożność przestania jedzenia", jak mawiamy z  Siorrą:)


piwne rogaliki
/przepis Pani Magdy na ok 40 średnich rogalików/



1 kostka margaryny
3 szklanki przesianej mąki
niepełna szklanka cukru (można dać mniej jeśli mamy w planie słodkie nadzienie)
pół szklanki piwa

Z wszystkich składników zagniatamy sprężyste ciasto i schładzamy je w lodówce. W tym czasie przygotowujemy nadzienie. Ja zrobiłam część z gruszką a część z kawałkami snickersa.
B. używała masła orzechowego i jabłek. W każdej odsłonie smakują wybornie i się udają.
Następnym razem chcę poeksperymentować z nadzieniem pikantnym by dogryzać je do piwa.

Wyjęte z lodówki ciasto wałkujemy i przycinamy w trójkąty. Układamy nadzienie i zwijamy rogaliki. Pieczemy na blasze wyłożonej pergaminem ok 20 min w 200st.
Są pyszne w chwilę po upieczeniu ale i na drugi dzień.
Trzeciego ostatnio nie doczekały:)



2 komentarze:

grazyna pisze...

fajny przepis! Lubię ciasto na piwie. Zapisuję do zrobienia :)

Libreria pisze...

uwielbiam te rogaliki i jak zrobi B. i jak zrobi je Pani M. od, której przepis dostałyśmy:) ale bym zjadła!
Twoich jeszcze nie jadłam ale domyślam się, że będą królowały na stole następnym razem:)