środa, 17 lutego 2010

księga dżungli


Wydawnictwo Media Rodzina wznowiło kiplingowską Księgę Dżungli.
Chętnie przeczytam ją w tłumaczeniu Andrzeja Polkowskiego ale jeszcze chętniej zapatrzę się na ilustracje Józefa Wilkonia.

Może uda się już w weekend na Targach Książki Dziecięcej, które co rok organizowane są w Poznaniu.
Z racji mojego zawodu,  mamuśkowatości i pasji są to moje najukochańsze spotkania targowe.
Mam tam w jednym miejscu wszystko co lubię:)
Zaglądam do nowości wydawniczych, przypatruję się licznym imprezom z udziałem dzieci, rozmawiam z wydawcami, księgarzami i rodzicami, przysłuchuję się wykładom i dyskusjom na temat książki dziecięcej, kupuję lub tylko marzę by móc kupić,  a nade wszystko z wielką chęcią oglądam tzw. Salon Ilustratorów.
Na pewno w tym roku prace Wilkonia zajmą w nim wiele miejsca.
I dobrze, bo niesamowicie oddają klimat powieści i pięknie przedstawiają faunę i florę Indii.



Wydanie Media Rodziny ma dwie okładki.
Ja na pewną wybiorę tę z Tygrysem (wszak mamy teraz JEGO ROK).
A Wam, która bardziej się podoba?



















Rudyard Kipling
Księga dżungli

/ The Jungle Book/
tłumaczenie: Andrzej Polkowski
ilustracje: Józef Wilkoń
Media Rodzina
Poznań 2009
oprawa twarda
stron 232
cena: 49zł

Brak komentarzy: