poniedziałek, 26 października 2009

w butiku

Piątkowa wyprawa do "Almy" nie zakończyła się sukcesem.
J. narobiła mi smaka na pismaniye, a tej już nie było. Pani z obsługi ze zdziwieniem stwierdziła, że wykupiono cały zapas. Nie wiedziałam, że ten blog ma aż taką siłę przebicia! A może to właśnie J. kupiła wszystko?  hehe:)
No cóż, ponoć pod koniec tego tygodnia ma być świeża dostawa tureckiej wełny.
A ja, by jakoś przełknąć gorzki smak porażki, udałam się do najulubieńszej kawiarni w Starym Browarze - Boutique Chocolaterie.



Co prawda, moje pierwsze wrażenie z tego  miejsca było nieco mieszane. Było to chyba rok temu.
Kawa wyborna, smakowita czekoladka ale okropny kelner, który patrzył mi w oczy wyzywająco i z pogardą bo nie zostawiłam mu napiwku.
Powiedziałam sobie, że już więcej tam nie pójdę. Ale cafe creme, taka jaką lubię, ze spienionym ciepłym mlekiem podanym w mleczniku i kuszące czekoladki zrobiły swoje. Przemogłam się i...okazało się, że kelner się zmienił:) Po tamtym gburze śladu nie ma. Teraz miły i zawsze uśmiechnięty ale nienarzucający się chłopak oraz przemiła kierowniczka sprawiają, że każde zakupy w Browarze zwieńczam właśnie w czekoladowym butiku.
Odpowiada mi również położenie tej kawiarni - w holu nowej cześć Browaru, z widokiem na  park, tuż koło wielkiej szachownicy, po której hula Słodziak.



Ceny, jak na tego rodzaju przybytek nie są wygórowane. Za 10 zł dostaję zestaw (kawa + czekoladka).
Moje ulubione to mleczna, pistacjowa i nugatowa. Za ciemnymi nie przepadam, trufla była dla mnie za ciężka - ale prawdziwi smakosze czekolady  powinni być zachwyceni.
Oczywiście można kupić tam również sernik, jabłecznik czy tiramisu (ceny od 10 do15 zł za spory kawałek) ale to czekoladki są specjalnością zakładu.
I tylko za każdym razem  zapomniałam zapytać, jaką kawę parzą - ale nadrobię to podczas następnej wizyty. Kto wie... może jeszcze w tym tygodniu?

Boutique Chocolaterie
Poznań
Stary Browar
Pasaż, poziom +0, lokal 9
godz. otwarcia 9.00-21.00


przykładowe ceny:
czekoladki: 3zł/szt
tiramisu: 14zł
espresso: 6zł
cafe creme: 7zł
cappuccino: 8zł

Brak komentarzy: