piątek, 9 października 2009

ulubione

Wspominałam już niegdyś, że uwielbiam wszelkiego rodzaju ankiety i sondaże. Z kilku różnych źródeł i własnej głowy stworzyłam więc ów kwestionariusz żarłoka:)
Zapraszam do wspólnej zabawy!

Oto moje odpowiedzi:

1. Ulubiony program kulinarny?
Programy Makłowicza. Łączyły moje pasje: podróże, kuchnię i literaturę (myślę tu o potoczystej literackiej mowie Roberta!)




2. Ulubiona książka kucharska?
Gdybym miała wybrać tylko jedną, wygrałby Marek Łebkowski i jego odkrywanie Europy. Więcej TU.


3. Ulubione czasopismo kulinarne?
KUCHNIA. Kiedyś nawet prenumerowałam. Dzisiaj internet jest największym i.. najtańszym bogactwem:)


4. Ulubiony blog kulinarny?
www.whiteplate.blogspot.com


5. Ulubiony felieton kulinarny? 
Kuchnia świata Agnieszki Kręglickiej w "Wysokich Obcasach".


6. Ulubiony sklep spożywczy?
Uwielbiam ryneczki, stragany. Ich atmosferę, kolory i gwar. Lubię też "Almę" i "Lidla" - ale z zupełnie odmiennych przyczyn.


7. Ulubiony owoc?
Arbuz i czereśnie.


 8. Ulubione warzywo?
Pyra i pomidor.


9. Ulubiona wędlina?
Jamon serrano.


10. Ulubione mięso?
Drób. Łatwy i szybki w przygotowaniu. Smaczny i relatywnie tani. Szczególnie mam tu na myśli kurczaczka:)


11. Ulubiony ser?
Parmezan i wszelkie inne odmiany serów twardych (pecorino, gran padano). Gdy nie mam jakiegoś w lodówce, czuję niepokój:)


12. Ulubione ciasto?
Sernik! Zawsze i wszędzie, na wieki wieków. Amen.




13. Ulubiona słodkość?
Czekolada w wydaniu mlecznym.


 14. Ulubiony napój bezalkoholowy?
Kawa, kawusia.


15. Ulubiony napój alkoholowy?
Pierwszy łyk piwa, jak u Delerma:) - ale to latem.
A przez cały rok - czerwone, wytrawne wino.




16. Ulubiona zupa?
Gdy zimno - gulaszowa, gdy ciepło - chłodnik.



17. Ulubiony sos?
Pesto - za jego wszechstronność.


18. Ulubiona ryba?
Łosoś.




19. Ulubione owoce morza?
Mule.


20. Ulubione danie mięsne?
Chilli con carne.


 21. Ulubione danie rybne?
Wigilijny karp mojej Mamy.


22. Ulubione danie mączne?
Lasagna.


23. Ulubiona sałatka?
Klasyczna warzywna. Najlepszą robi oczywiście Mama:)

24. Ulubiona sałata?
Lodowa z vinegretem + czosnek,pomidory i feta
.
25. Ulubione zioło?
Mieszanka ziół prowansalskich - to z suchych.
A ze świeżych -  bazylia.




26. Ulubiona przyprawa?
Bez soli mogę się obejść. Bez pieprzu nie. Pieprzę wszystko:)

27. Ulubione pieczywo?
Nie ma to jak pszenny chleb z chrupiącą skórką. Najlepiej jak jest jeszcze gorący.


28. Ulubiona restauracja w Twoim mieście?
Sorella na Ślusarskiej 4 w Poznaniu. Tanio, smacznie, miło. Jeszcze się nie zawiodłam.


29. Ulubiona knajpa w Twoim mieście?
Dragon na Zamkowej 3. Dobre zwieńczenie popołudnia w Cacao Republice. Jeszcze nie dorobił się w Poznaniu, godnej mu konkurencji.

30. Ulubiona kawiarnia w Twoim mieście?
Cacao Republika na Zamkowej 7. Wielki sentyment dla kawy Borgia i wina Llegado Munoz. Plus wszędobylski zapach czekolady i dobrego tytoniu. Rarytas.

31. Ulubiona restauracja poza Twoim miastem?
Większość hiszpańskich, w których jadaliśmy:)



W Polsce - Pod Papugami we Wrocławiu, Sukiennice 9a.


32. Ulubiony knajpa poza Twoim miastem?
Piwnica Pod Aniołem, Toruń, Rynek Staromiejski 1  - byłam tam raz, a zapamiętam na całe życie.



33. Ulubiona kawiarnia poza Twoim miastem?
Chłodna 25 - Warszawa. Mieć coś takiego w Poznaniu - marzenie. Kawa wybitna!


34. Ulubiony smak lodów?
Waniliowe, śmietankowe, malaga, jogurtowe.

35. Ulubiona kawa?
Z ekspresu ciśnieniowego, mocna ale aksamitna, z ciepłym, spienionym mlekiem.



36. Ulubione śniadanie?
Kawa z rogalem lub mięciutką bułą, twarożek, dżem.


37. Ulubiony obiad?
Taki, który ktoś dla mnie ugotuje:)


38. Ulubiony podwieczorek?
Kawałek dobrego, świeżego ciasta i kawa.

39. Ulubiona kolacja?
Staram się nie jadać kolacji. Najczęściej to grzanka z pesto i serem.

40. Ulubiona kuchnia narodowa? 
Miks tego, co najlepsze u Hiszpanów i Włochów.

Brak komentarzy: